Wie ben ik?

Tekencoaching, dát is voor mij het belangrijkste middel voor mijn passie: van betekenis zijn voor kinderen wanneer het leven niet zo vanzelf loopt. Niet direct om alles op te lossen, maar om mee te helpen weer zelfstandig op weg te kunnen gaan. Samen met ouders en/of leerkrachten. Ik luister, kijk en ga mee op zoek naar mogelijkheden.

We wandelen samen op, passen verschillende schoenen en ik laat los wanneer deze zodanig passen dat het lopen weer aangenaam is.

Mijn ervaring

Na jarenlange ervaring in het jeugdwelzijnswerk als groepsleider en gezinscoach, ben ik in het onderwijs gaan werken. Eerst alleen als leerkracht; later ook als plusklasbegeleider en als coach voor hoogbegaafde kinderen. Voor dit werk heb ik verschillende opleidingen gedaan: Jeugdwelzijnswerk, PABO, Master SEN, omgaan met hoogsensitieve kinderen, beelddenkspecialist, tekencoach. Belangrijker dan welke opleiding ook vind ik echter mijn levenservaring. In een wederzijds vertrouwen heb ik kinderen en hun ouders en eventueel andere betrokkenen leren begeleiden.

Met respect naar elkaar omzien en met elkaar omgaan

Mijn toekomstdroom

Het liefst zie ik een samenleving waarin kinderen en volwassenen samen de paden van het leven bewandelen en daarop tot bloei kunnen komen, zodat zij een positieve bijdrage aan hun eigen leven en dat van anderen kunnen leveren. Ieder naar eigen kunnen. Als medemens en professional zie ik het als voorrecht mij daar zo goed mogelijk voor in te mogen zetten.

In een waarde(n)volle samenleving zorg je voor jezelf en voor elkaar.

Hoe kom ik hiertoe

In de loop der jaren heb ik veel kinderen (en hun ouders) op mijn pad gekregen, die in de knel zijn gekomen door veel verschillende redenen. Ik heb kennis opgedaan en vaardigheden ontwikkeld die ik aan hen ten goede wil laten komen.

Wanneer kinderen problemen krijgen door omstandigheden of hun gedrag en zich niet goed (meer) kunnen ontwikkelen, worden zij in hun kansen op een betekenisvol leven belemmerd. Ik geloof erin dat mensen geschapen zijn om tot hun recht te komen; ieder met eigen talenten die ingezet kunnen worden voor zichzelf en voor de medemensen. Ik help kinderen belemmeringen te verminderen en dus de kansen te vergroten dat hun talenten zich ten goede ontwikkelen. Tijdens de coaching gebruik ik niet alleen een luisterend oor of het gesprek, maar ook de tekeningen die kinderen maken.

Tekenen is een uitstekend middel om gezien en erkend te worden en je verder te ontwikkelen.